· Zrychlujeme. Instagram zrychlil už tak rychlý svět módy. Jakýkoli trend se na něm objeví, tak se rozšíří během několika málo hodin až dní. Na vlivném účtu se objeví fotka fialových vlasů? Vsaďte se, že do měsíce bude váš feed vypadat jak reklama na krávu Milku. Nebo nějaký ze známých účtů doporučí nošení kulatých brýlí? Do tří dnů budeme všichni vypadat jako Lennon. To má své světlé i stinné stránky. Pozitivem je, že například malé značky mají daleko větší šanci se prosadit. Zatímco přimět některou z velkých hvězd, aby si na premiéru vzala náušnice nebo šaty neznámého designéra, je takřka nemožné, stačí, aby se o nich zmínila jedna z Insta hvězdiček, a její sledující vezmou obchod útokem. Nevýhodou ale samozřejmě je, že Instagram je zabijákem originality. Aby váš účet byl úspěšný, musíte být sami sebou, ale sami sebou tak, jako je sám sebou každý druhý. Být sám sebou znamená mít tu jednu značku batohu, ty jedny boty, chodit na ta správná místa.
· Hraná přirozenost. Pokud se podíváte na ty opravdu úspěšné účty, tak uvidíte, že převládají rádoby přirozené fotky. Na focení uprostřed pouště nebo na vrcholu Eiffelovky už dneska nikoho nenalákáte. Letí fotky z vašeho domu, zahrady, z vaší procházky městem. Jak ale samy hvězdy této sítě přiznávají, je to iluze.
Nafocení dobré fotky pro Insta se podobá klasickému focení: všechno připravit, naaranžovat, ujistit se, že v záběru není špinavé prádlo nebo nedojedený jogurt, pak se nalíčit, učesat, pořídit desítky fotek, vybrat jednu, vyretušovat ji, a pak až sdílet. Ideálně s komentářem jako „sobota doma“ nebo „hlavně přirozeně“. A funguje to. Vaši sledující tyto fotky budou milovat, protože vypadáte jako jeden z nich. Tento princip už pochytily i velké módní domy. Překombinované fotky z exotických míst jsou out, modelku raději posaďte na obrubník před ateliérem.