Internetové služby



Služby umožňující nákup zboží z e-shopů zažívají již několik let velký boom a těch, kteří je využívají, je stále více. Výhody spočívají v rychlosti pořízení zboží, srovnání cen, úspoře času, pohodlí domova, na pomyslnou kladnou stranu by se dala položit ještě spousta dalších pozitiv. Ale nic není jen bílé, ale má i své horší stránky. Které to jsou, na co si dát pozor a čemu se pokud možno vyhnout?

nákup přes eshop

Tak jako všude, i ve službách internetových prodejců můžete narazit na podvodníka. Riziko je v tomto případě větší, než kdybyste navštívili běžný obchod. To, co nemůže, je si zboží tzv. osahat, pokud se jedná o oblečení a obuv, vyzkoušet a nezbývá tak nic jiného, než se spolehnout na tabulku s mírami a správnou velikost vybírat podle ní.

Pokud se nejedná o služby známého e-shopu, pak si můžete prověřit obchodníka na internetu za pomoci recenzí, zkušenosti předchozích zákazníků a jejich vyjádření ke službám budou určitě přínosné. Vážně berte také obchodní podmínky, způsob platby a výběr dopravy. Vždy by mělo být v kontaktech uvedeno telefonní číslo, emailová adresa, identifikační číslo, sídlo společnosti. Také je jen na vás, jaký způsob placení zvolíte, zda na dobírku, převodem na účet, platební kartou nebo jinou službou, např. PayPal.
kurzor na košíku

I přesto se může stát, že dojde zboží, které vám nesedí. Co pak dělat? Můžete ho zkusit prodat dál nebo ho vrátit. Pokud je možnost vrácení na nějaké blízké kamenné prodejně, pak není nic jednoduššího. Toto řešení je však ojedinělé a tak nezbývá než daný kousek zabalit, pokud možno v původním obalu a se všemi dalšími náležitostmi, vyplnit reklamační list a zajít na poštu nebo využít služeb jiné dopravní společnosti a balíček odeslat na adresu uvedenou pro reklamační účely. Jestliže vše stihnete ve čtrnáctidenní lhůtě, pak nemusíte udávat důvod vrácení.